You dont have javascript enabled! Please enable it! پیگمنت قرمز 254 - ویستا پلیمر پارس

ویستا پلیمر پارس

بازرگانی و تولید محصولات پلیمری

ویستا پلیمر پارس

بازرگانی و تولید محصولات پلیمری

پیگمنت قرمز ۲۵۴

پیگمنت قرمز ۲۵۴ (Pigment Red 254) به عنوان اولین نماینده از خانواده پیگمنت های دی کتو پیرولو پیرول ها (DPP) وارد بازار شده است. به دلیل اینکه پیگمنت قرمز ۲۵۴ دارای مقاومت های ویژه و مقاومت های رنگی بسیار خوبی بود در مدت زمان کوتاهی توانست به یک رنگدانه پرکاربرد در رنگ ها صنعتی و مخصوصا ً رنگهای اتومبیلی OEM و تعمیراتی مورد استفاده قرار بگیرد.

 پیگمنت قرمز ۲۵۴ به صورت تجاری از فام های قرمز روشن تا قرمز تیره در بازار خرید و فروش پیگمنت ها موجود می باشد. در صورت ترکیب رنگدانه قرمز ۲۵۴ با رنگدانه سفید (تیتان) فام قرمز ته آبی تولید می گردد پیگمنت قرمز ۲۵۴ پشت پوشی بسیار عالی داشته و در پوشش های خودرویی و پوشش های قرمز بدون سرب مورد استفاده قرار می گیرد. 

در بازار خرید و فروش پیگمنت ها لقب این پیگمنت قرمز به قرمز فراری معروف است چرا که شرکت خودروسازی فراری (Ferrari Red) از پیگمنت قرمز۲۵۴ در ساخت رنگ ماشین فراری استفاده کرده است. مقاومت حرارتی رنگدانه قرمز ۲۵۴ بین ۳۲۰-۳۰۰ درجه سانتیگراد می باشد.

ساختار شیمیایی پیگمنت قرمز ۲۵۴ به صورت زیر می باشد:

ساختار پیگمنت قرمز ساختار 254

در برخی از کارها به علت مسائل اقتصادی و مقرون به صرفه بودن کار، پیگمنت قرمز ۲۵۴ با یک پیگمنت ته آبی از قبیل پیگمنت قرمز ۱۷۰ که مقاومت جو زدگی و پشت پوشی کمتری نسبت به پیگمنت قرمز ۲۵۴ دارد مخلوط می گردد. به عنوان مثال ترکیب پیگمنت قرمز ۲۵۴ با خانواده پیگمنت های قرمز کیناکریدون می تواند یک رنگ قرمز ته آبی پشت پوش تولید کند.

پیگمنت قرمز ۲۵۴ نسبت به حلال ها مقاومت خوبی دارد از این رو می تواند در رنگ های کوره ای بدون رنگ پس دادن و سفیدک زدن مورد استفاده قرار گیرد. در حالت ترکیب نشده (فول شید) رنگدانه قرمز ۲۵۴ دارای مقاومت نوری ۸ در مقیاس استاندارد Blue Scale می باشد. مقاومت جو زدگی پیگمنت قرمز ۲۵۴ عالی بوده از این رو برای استفاده در پوشش های خودرویی توصیه گردیده است. دیسپرسیون قرمز ۲۵۴ نسبت به سایر پیگمنت ها قرمز سخت بوده و باید از افزودنی های دیسپرس کننده قوی استفاده گردد.

علاوه بر پوشش ها پیگمنت قرمز ۲۵۴ به علت مقاومت حرارتی بالا در صنایع پلاستیک و پلیمرهای مهندسی کاربردهای فراوانی دارد. گزارش شده است به صورت ۱/۳ SD کاهش داده شده با تیتان به مدت ۵ دقیقه در HDPE در دمای بالای ۳۰۰ درجه سانتیگراد می تواند پایداری داشته باشد ته رنگ آن به میزان قابل توجهی براق تر زرد تر از سایر پیگمنت های قرمز می باشد و برای رسیدن به یک فام قرمز مشخص نسبت به سایر پیگمنت های هم نوع خود قوی بوده ومیزان مصرف کمتری دارد.

 در حالت ۱/۳ SD ترکیب شده با تیتان رنگدانه قرمز ۲۵۴ مقاومت نوری ۸-۷ را در مقیاس Blue Scale از خود نشان می دهد در ترکیب با پلاستیک ها پیگمنت قرمز ۲۵۴ باعث شیرینکیج جزئی در پلاستیک ها می گردد. در پلیمر PVC پیگمنت قرمز ۲۵۴ مقاومت نوری ۸ را در مقیاس Blue scale از خود نشان داده و مقاومت عالی در مقابل رنگ پس دادن داشته و قدرت رنگ دهی بسیار عالی دارد.

‫۰/۵ ‫(۰ نظر)

به این محصول نیاز دارید ؟

از طریق فرم زیر درخواست خود را ارسال کنید

مطالب مرتبط

مستربچ

افزودنی نانو پایه PP

پلی پروپیلن یکی از پرکاربردترین پلیمر ها می باشد که به دلیل مزایای متعددی از جمله قابل دسترس بودن فرآیند پذیری راحت مواد شیمیایی عالی خواص مکانیکی و فیزیکی مطلوب قیمت مناسب قابلیت کاربرد در زمینه های مختلف و غیره سهم زیادی در صنایع پلاستیکی به خود اختصاص داده است و کنار مزایای متعدد پلی

مستربچ

مستربچ افزودنی آنتی بلاک
(anti block)

مستربچ افزودنی آنتی بللک با خواص باز شوندگی باعث چسبیدن دو لایه فیلم به یکدیگر و لایه های فیلم به سطوح فلزی و لغزنده شدن آن میگردد این محصول با کیفیت بسیار عالی و ماندگاری بالا جهت فیلمهای بسته بندی، برپایه پلی اتیلن و سازگاری با MDPE،HDPE ، LDPE ، LLDPE ، PP و کاملاً

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن